Είναι γνωστό ότι μια τεράστια οικονομική πληγή για κάθε οικογένεια αποτελούν τα φροντιστήρια που λόγω των συνθηκών που επικρατούν στα ελληνικά σχολεία και του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποτελούν αναγκαίο κακό.Δήμοι, καθηγητές και ενώσεις φροντιστών αποδεικνύουν όμως στην πράξη ότι όλοι μαζί μπορούμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα.
Τα Κοινωνικά Φροντιστήρια πληθαίνουν συνεχώς με στόχο να έχουν πρόσβαση σε αυτά όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές που οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Εθελοντές καθηγητές και δάσκαλοι παραδίδουν αφιλοκερδώς μαθήματα Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Στην Αθήνα, πολλοί Δήμοι έχουν δημιουργήσει κοινωνικά φροντιστήρια: Πεύκης-Λυκόβρυσης, Ζωγράφου, Κερατσινίου, Ταύρου, Ίλιον, Νέα Μάκρη, Πειραιάς,
Μέγαρα.
Αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας το φαινόμενο εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Τη φετινή σχολική χρονιά θα λειτουργήσει το κοινωνικό φροντιστήριο στο
Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Θεσσαλονίκης για μαθητές Β” και Γ” Λυκείου που θα προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Οι μαθητές, που θα επιλεγούν με βάση το οικογενειακό εισόδημα, θα διδάσκονται έκθεση, αρχαία ελληνικά (άγνωστο κείμενο), αρχές οικονομικής θεωρίας και οργάνωσης διοίκησης επιχειρήσεων. Τα τμήματα θα διαμορφωθούν ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και οι παρακολουθήσεις θα είναι δύωρες για κάθε μάθημα.
Αντίστοιχες υπηρεσίες εξετάζει να δημιουργήσει και ο δήμος Νεάπολης-Συκεών, που ήδη αναζητά τρόπους για την διδασκαλία από εθελοντές δασκάλους. Στην Καλαμαριά, το Κίνημα Πολιτών, που ήδη έχει δημιουργήσει και λειτουργεί το δικό του Δίκτυο ανταλλαγής υπηρεσιών και προϊόντων, ανέπτυξε την πρωτοβουλία δωρεάν φροντιστηρίου, με τμήματα για μαθητές όλων των βαθμίδων και διάφορες θεματικές ενότητες. Έτσι, πρόκειται να λειτουργήσουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου, εκμάθησης ξένων γλωσσών (Αγγλικά- Γαλλικά), εξωσχολικών δραστηριοτήτων μαθητών Δημοτικού (μουσική, ζωγραφική, γυμναστική, θέατρο, φωτογραφία κ.λπ.)
Σύμφωνα με την υπεύθυνη του Δικτύου Ανταλλαγής Ελένη Παπαθεοδοσίου, θα λειτουργήσουν και τμήματα σχεδίου και οικονομίας για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων. «Στα μαθήματα μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε μαθητής, με την προϋπόθεση ότι κάποιο μέλος της οικογένειας θα γίνει μέλος του Δικτύου και θα προσφέρει εθελοντική εργασία. Το Δίκτυο προωθεί την ισότιμη ανταλλαγή υπηρεσιών» δήλωσε στο ΑΜΠΕ. Τα μαθήματα θα γίνονται στα γραφεία του Κινήματος (Σάντας 7).
Κοινωνικά φροντιστήρια έχουν ξεκινήσει και στα
Χανιά και στο
Ηράκλειο της Κρήτης, την Κόρινθο, την Ευρυτανία, την Πάτρα, το
Ναύπλιο το Αίγιο, στον Πύργο, την Ξάνθη, την Πρέβεζα. Ενημερωθείτε από τους Δήμους και τις Κοινότητες για τα μαθήματα αλλά και τα δικαιολογητικά που πρέπει να καταθέσετε.
Όμως και άλλοι φορείς έχουν δείξει το κοινωνικό τους πρόσωπο, όπως η Αρχιεπισκοπή (Αγ. Ελεούσης 4, Ψυρρή, τηλ. 210 3245098), η Χριστιανική Καταφυγή Νέων του Αγίου Δημητρίου (με μια μικρή συμμετοχή), το Δίκτυο Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών Λάρισας, η Ένωση Πολυτέκνων Γυναικών Ελλάδος Ξυλόκαστρου η «Ροδιά» (Υπεύθυνη μαθημάτων κα Σιγάλα (τηλ. 6932234450), ο
Σύλλογος Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων Καβάλας (τηλ. 2511103168) και ο σύλλογος «Αλλήλων Ένεκα» στη Χίο.
Η UNESCO Πειραιώς και Νήσων έχει δημιοργήσει προγράμματα διδασκαλίας Τουρκικής, Ισπανικής, Πορτογαλλικής και Ρωσικής γλώσσας.
Το δίκτυο καθηγητών
Tutorpool.gr που αυτοσυστήνεται ως ένα δίκτυο εθελοντισμού και αλληλεγγύης για την Παιδεία «οι πρώην μαθητές μεταδίδουν την γνώση στους σημερινούς. Οι γονείς στηρίζουν ο ένας τον άλλο. Οι μαθητές γνωρίζονται μεταξύ τους και δημιουργούν. Όλοι μαζί διδασκόμαστε την αλληλεγγύη στην πράξη», τη σχολική χρονιά 2010-2011, ωφέλησε με δωρεάν μαθήματα 400 περίπου παιδιά οικονομικά αδύνατων οικογενειών, ενώ αριθμός των εθελοντών καθηγητών που πρόσφεραν αφιλοκερδώς τις πολύτιμες γνώσεις τους ξεπέρασε τους 600.
Όλα τα Κοινωνικά Φροντιστήρια χρειάζονται τη στήριξή μας, χρειάζονται εθελοντές. Όσοι έχουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και μπορούν να βρουν τον απαιτούμενο χρόνο, ας δηλώσουν συμμετοχή για το καλό των παιδιών μας, δηλαδή του μέλλοντος.
ΠΗΓΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου